Lata 2024-2025 były czasem stabilizacji po burzliwych latach i jednocześnie okresem transformacji rynku. Popyt na paliwa płynne utrzymywał się na solidnym poziomie – na znaczeniu tracił olej napędowy, a zyskiwała benzyna. Segment hurtowy nabierał spokoju, a detaliczny konsolidował się i ewoluował w stronę stacji hybrydowych, łączących tradycyjne tankowanie z usługami dla pojazdów elektrycznych oraz ofertą convenience i gastronomiczną.
Liczba aktywnych koncesji OPC spadła z ponad 5,5 tysiąca w 2023 roku do 5 209 w 2025 roku, co wskazuje na stopniowe zmniejszanie się liczby uczestników rynku. We wrześniu 2025 roku doszło do integracji hurtowej działalności Slovnaft Partner z detalicznym MOL, dzięki czemu MOL umocnił swoją pozycję w segmencie zakupów paliw i powiększył sieć stacji w Polsce o około 90 obiektów. Obok zagranicznych koncernów z powodzeniem rozwija się również krajowa sieć Moya, która w 2024 roku osiągnęła 500 stacji. Biopaliwa notowały rekordy produkcji dzięki wprowadzeniu paliwa E10 i regulacjom unijnym. Nowe paliwa odnawialne, takie jak HVO100 czy SAF, zaczęły wyznaczać kierunki „zielonej przyszłości”. W tym samym czasie polski segment LPG skutecznie adaptował się do wyzwań geopolitycznych, utrzymując pozycję europejskiego lidera dzięki dywersyfikacji dostaw i modernizacji infrastruktury.
Poznaj kluczowe trendy i zmiany na rynku paliw, biopaliw i LPG w Polsce.
Analizy, dane, wykresy oraz wywiady z ekspertami pomogą Ci zrozumieć dynamikę rynku, ewolucję segmentów detalicznych i hurtowych oraz przygotować się na rok 2026, a kalendarium wydarzeń i ranking firm dostarczą pełnego kontekstu branżowego.
Raport - Polski Rynek Paliw 2024/2025