Raport Polski Rynek Paliw 2010

Rok 2010 przyniósł też kolejne zmiany dotyczące rynku detalicznego – mieliśmy do czynienia z dalszym procesem konsolidacji – powoli, acz konsekwentnie, znikały z mapy obiekty niezależne lub stacje, których koszt modernizacji przerastał możliwości ich właścicieli. Wzrost liczby posiadanych obiektów notowały natomiast sieci znanych marek, zarówno krajowych jak i zagranicznych. Prywatne stacje, które nie chciały pozytywnie odpowiedzieć na zaproszenie do współpracy przez koncerny, musiały jednak zmienić swoje podejście do rynku konkurencji i szerzej wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, rozszerzając wachlarz usług, choćby dodając moduł tankowania gazu na stacji, myjnię czy proponując udział w programach lojalnościowych.

W roku 2010 byliśmy też świadkami zmian w zakresie oferty stacji benzynowej, która już od kilku lat przestała być jedynie miejscem zaopatrywania się w paliwo. Do obecnego już sklepu i pobliskiej myjni dołączyły restauracje, bary, kawiarenki, automaty do gry, a nawet kwiaciarnie.

Spis treści

Pobierz

Fragment raportu

Pobierz

Spis tabel i wykresów

Pobierz